B2B Rocks Paris 2019: Åsa Nyström’s insights

B2B Rocks Paris 2019: Åsa Nyström’s insights

Par Maëlys De SantisMis à jour le 28 septembre 2020, publié initialement en août 2019

Åsa Nyström, VP Customer at Buffer, is sharing her insights on B2B Rocks and the importance of customer support.

She will be speaking at the conference How to streamline your customer service process to gain in velocity.

About Åsa Nyström

Åsa is the VP of Customer Advocacy at Buffer, a social media marketing platform that helps people build their businesses using social media. An active part of creating Buffer’s vision, Åsa is passionate about incorporating flexibility, inclusivity, and equality into the workplace of the future. 

Can you introduce yourself briefly? What is your role at Buffer?

Åsa Nyström: 
I’m the VP of Customer Advocacy at Buffer and have been at the company for over 6 years now. I’m passionate about customer service, inclusivity, remote work and people!

What does this event mean for entrepreneurs in the B2B sector?

Åsa Nyström:
I think it’s a great opportunity to have an event like b2b rocks that helps entrepreneurs connect with others in the same industry and also learn from inspiring panels. 

How can a good customer service help businesses grow?

Åsa Nyström:

Customer service has a leading role in successful SaaS companies and has always been a super important piece of what we do at Buffer. Customer service done well can impact customer retention and acquisition, as well as increases expansion revenue.

What would you say are the main challenges in terms of customer service for SaaS companies?

Åsa Nyström:
Scaling customer service can be challenging as you need to think of ways to automate certain pieces, educational material in a help centre, become more data driven etc. You can’t always keep hiring to provide better service as your customer base grow!

What is Buffer’s highlight in 2019?

Åsa Nyström:
We recently launched our analytics product, Analyze, to complete our multi-product solution!

[Video] Interview @ B2B Rocks Paris 2019

Read other experts' interviews

La transparence est une valeur essentielle pour Appvizer. En tant que média, nous avons pour objectif d'offrir à nos lecteurs des contenus utiles et de qualité tout en permettant à Appvizer de vivre de ces contenus. C'est pourquoi, nous vous invitons à découvrir notre système de rémunération.   En savoir plus

Meilleurs logiciels pour vous

Actualité backgroundSouveraineté et communs numériques
Actualité
20 décembre 2022
Souveraineté et communs numériques
Si le logiciel libre et les communs numériques constituaient la meilleure piste à envisager pour reconquérir notre souveraineté numérique ? Tristan Nitot prend la parole sur le sujet.
Actualité backgroundSouveraineté numérique et intelligence compétitive
Actualité
20 décembre 2022
Souveraineté numérique et intelligence compétitive
Toutes les entreprises ont des informations stratégiques à protéger, et leur protection participe à l’intelligence économique. Mais comment les préserver dans un contexte de perte de souveraineté numérique probant ?
Actualité backgroundSouveraineté numérique : Maginot ou Ricardo ?
Actualité
20 décembre 2022
Souveraineté numérique : Maginot ou Ricardo ?
Faut-il accepter une approche «institutionnalisée» de la souveraineté numérique, ou au contraire plutôt favoriser l’adoption technologique et les avantages comparatifs européens ? Le point dans cette Tribune.
Actualité backgroundPourquoi et comment maîtriser le transport de la donnée ?
Actualité
20 décembre 2022
Pourquoi et comment maîtriser le transport de la donnée ?
À l’heure où les réflexions autour de la souveraineté numérique mettent en lumière les enjeux liés à l’hébergement de la donnée, il est une question à prendre aussi en considération : le transport de la donnée.